Jižní Francie - příjezd do Mentonu

11. 05. 2016 21:14:45
Projel jsem jižní Francii a připravuji vydání cestopisu. Vlastně to ani není cestopis, jak si ho možná představujete. To nechám na vašem posouzení. Chci vás inspirovat k poznání krásných míst a třeba si je zamilujete jako já.

Bohužel jsem udělal nějakou chybu a cestu nočním městem jsem hledal poměrně dlouho. Jinak jsme ale svištěli s větrem o závod, jak se říká, a těsně před 12. hodinou jsme přijeli do Mentonu. Počasí bylo úžasné, modrá obloha, rozpálené slunce nad hlavou a nám se znenadání otevřel úchvatný pohled na mořskou hladinu a romantické městečko Menton. Sjížděli jsme pozvolnými serpentinami z hor a já jsem neodolal a zastavil, abych udělal první fotky našeho francouzského dobrodružství. Auto jsem zaparkoval podél silnice vedle žlutého domu a s manželkou jsme přeběhli silnici směrem k moři. Pod námi se objevil Menton, písčitá pláž přecházející ve skalnaté pobřeží, hory tyčící se majestátně nad městem – tak takhle vypadá začátek Azurového pobřeží. Kdyby někoho zajímalo, proč s námi nešla i dcera, tak tady je načase prozradit, že ona má neuvěřitelnou schopnost usnout kdykoliv nastoupí do auta a je schopná prospat jakkoliv dlouhou cestu po Evropě. A tady, přestože se již blížilo poledne, měla na zadní sedačce našeho auta pomalu probouzející období.

Vyndal jsem foťák a začal cvakat první snímky z celkových více než třech tisíc. Fotek jsem udělal já i manželka několik, ale o jedné se musím zmínit více. Mám takovou vlastnost nebo schopnost živé obrazové představivosti. A přímo pod námi na skalnatém výběžku stála hranatá, lehce dooranžova zabarvená vilka. Vy tu fotografii vidíte a musíte uznat, že to místo je opravdu unikátní.

A já si živě představoval, jaké by to bylo v takovém domě bydlet. Měl jsem před očima naprosto jasně, jak se ráno probudím a první co z okna ložnice uvidím je třpytící se jasně modré moře. Protřu si oči, protáhnu tělo a pomalu sejdu na terasu, kde si pod slunečníkem dám ranní kávu a sladký croissant. A přitom mám stále před očima ten pohled, který mě nikdy neomrzí, lehce zvlněné moře v kterém se odráží a třpytí sluneční svit, sem tam malá rybářská loďka nebo občas přepychová jachta na které se možná probouzí posádka po bujaré noční party. Ale to už začínám řetězit snění a bude lepší se vrátit do reality.

Měl jsem obavu, že parkování v přímořském městě, sevřené z jedné strany mořem a z druhé pohořím, nebude jednoduché, tak jako to bývá v podobných místech po celém světě. Zvolili jsme tedy taktiku sjet co nejblíže moři a pokud možno centru a následně se na nějaké blízké parkoviště nechat navést navigací. S tím, že budeme parkoviště platit, jsem víceméně počítal, a vzhledem ke zpoždění jsem ani na hledání parkování zdarma nepomyslel. Měli jsme štěstí a během chvilky jsme vjížděli na pěkné parkoviště pár kroků od moře i od centra. Kdyby chtěl někdo tento typ využít, tak se místo jmenuje „quai de monleon parking Francis Sampiero“.

Tady jsme se se zbytkem rodiny rozdělili a manželka s dcerou vyrazily přímo do města s tím, že kouknou na nějaké obchůdky a dají si osvěžující zmrzlinu. A mě táhlo moře a pevnost na okraji promenády. Dali jsme si rozchod na dvě hodinky s tím, že když někdo objeví něco super zajímavého, tak se svoláme telefonem.... pokud vás článek zaujal, můžete se podívat na https://www.hithit.com/cs/project/2337/jizni-francie-cestopis-z-rodinne-dovolene , kde najdete i video a další fotografie.

Další pokračování ukázky cestopisu najdete zítra zase zde na blogu iDnes.

Na závěr přidávám ještě jednu oblíbenou fotku :-)

Autor: Lubomír Brož | středa 11.5.2016 21:14 | karma článku: 13.91 | přečteno: 740x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Tomáš Flaška

Zmije

Zmijí se každý bojí. A to i u nás. Přitom potkat jí chce opravdu trochu štěstí. A otázkou pak je, kdo má větší strach. Blíží se jaro, udělejme si malou exkurzi.

3.3.2024 v 6:49 | Karma článku: 22.92 | Přečteno: 368 | Diskuse

Jiřina Votavová

Život kolem nás: Kočičák

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Dnes to bude něco pro muže.

2.3.2024 v 11:11 | Karma článku: 13.92 | Přečteno: 248 | Diskuse

Bolívie - 3. díl: Den na Salar de Uyuni

Největší solná pláň světa. 10 500 kilometrů čtverečních, což je více než Korsika a Kypr nebo o jen trochu méně než Středočeský kraj. Tady strávíme skoro celý den. A pak i noc.

1.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 12.47 | Přečteno: 111 | Diskuse

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 9

Za měsíc pobytu v USA už člověk nasbírá dojmy. Tím spíš, že jsem tam byl na pozvání na přelomu roku 1992/92. To už člověk krátce po sametové revoluci nasbíral dojmy! Třeba jen mé objevy při procházkách Washingtonem DC.

1.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 206 | Diskuse

Tomáš Flaška

Skoro protiteroristické policejní manévry na šneky

Myšleno na šneky silnic – kamiony. Když jsem ve zprávách viděl, že na 22 km úseku D1 bylo nasazeno devět policejních hlídek a helikoptéra, aby jim zatly tipec, tak jsem si říkal: pro koho to divadlo je?

29.2.2024 v 4:54 | Karma článku: 35.30 | Přečteno: 2616 | Diskuse

E-book zdarma a další informace o mém cestopisu, průvodci z jižní Francie najdete na www.jiznifrancie.cz

Jsem fanoušek cestování a neustálého poznávání nových míst, věcí i lidí. Rozhodl jsem se o tom psát a inspirovat lidi k individuálnímu cestování. To však neznamená, že mě nebaví povalování na pláži :-)

Bianca Censori šokovala Paříž odhaleným klínem, pokutě se však vyhnula

Architektka Bianca Censori (29), která je manželkou rapera Kanye Westa (46), opět šokovala veřejnost svými outfity. V...

Zemřela slovenská moderátorka, oblíbený byl její pořad, který pomáhal dětem

Zemřela moderátorka a logopedka slovenské dětské televizní stanice JOJko Lucia Palugyayová. Bylo jí 47 let. Na...

Nikdy jsem nebyla stydlivá, vzpomíná Heidi Janků na focení pro Luckyboy

Zpěvačka Heidi Janků (61) zavzpomínala na pobyt v Monaku, kam se přestěhovala kvůli práci svého manžela Iva Pavlíka. V...

Tělo se na ně neumí adaptovat. Studie odmítla vysoce zpracované potraviny

Není prostor na námitky. Pokud jste čekali na konečné postrčení, proč se opravdu vzdát vysoce zpracovaných potravin...

Princ William zrušil na poslední chvíli z osobních důvodů účast na akci

Britský princ William (41) odřekl svou účast na úterní vzpomínkové slavnosti na hradě Windsor. Na bohoslužbu za...