Jižní Francie - Menton

14. 05. 2016 19:10:24
Projel jsem nádhernou jižní Francii a připravuji vydání cestopisu-průvodce. Bude to kombinace osobního příběhu z cesty a faktického popisu míst, tipů, doporučení, map, cen vstupného, apod.. Dnes něco z mého příběhu a emocí.

Vydal jsem se tedy sám na břeh moře, bylo to opravdu pár kroků od pobřežní promenády. Procházel jsem nádherným parčíkem se spoustou zeleně a vzrostlými palmami až jsem se ocitl na břehu moře. Břeh tady je zpevněný a složený z větších kamenů a podél něj bylo množství laviček lákajících k posezení s výhledem na moře.

Pobřežní promenáda - Menton

Tomu jsem samozřejmě neodolal, sedl si na lavičku a kochal jsem se. Nejsem spisovatel a už vůbec ne básník, takže mé pocity a vjemy se mi těžko popisují. Miluji moře už od svého dětství, kdy jsem hltal dobrodružné knihy o velkých i malých cestovatelských výpravách a objevech, kdy jsem si před spaním se zavřenýma očima snil sny o tom, jak jsem kapitánem, který vede zcela neomylně svůj škuner rozbouřeným mořem za dalšími objevy dosud nepoznaných světadílů. Tahle moje vášeň mě držela opravdu docela dost dlouho a dokonce jsem se reálně zajímal, jak bych se jako suchozemec z malého jihočeského městečka mohl stát námořníkem. Tenkrát to bylo možné a čeští námořníci studovali své řemeslo v Polsku, západní svět a jeho možnosti nám tehdy byly samozřejmě uzavřeny. Bohužel však nároky na uchazeče byly velmi náročné především po zdravotní a fyzické stránce a já věděl, že tímhle sítem bych opravdu neprošel.

Seděl jsem na lavičce dlouhé minuty s pohledem upřeným na moře, na daleký obzor, na loďky, které na tom nádherně modrém moři stály nebo se pomalu pohybovaly zleva doprava nebo zprava doleva. Určitě jsem si zase snil své sny, ale jednak na to už si opravdu nevzpomínám a potom, to už asi opravdu nikoho ze čtenářů nezajímá. Potom jsem si řekl, že je načase vrhnout se na to, kvůli čemu jsem sem přijel a to poznávat nová, krásná, zajímavá místa. Vstal jsem tedy z lavičky a vydal se směrem k dominantě promenády, starobylé pevnosti s muzeem Jeana Cocteau.

Muzeum Jeana Cocteau

Pevnost jsem si obešel a zblízka prohlédl i osahal, ale dovnitř do muzea jsem nešel. Potom jsem se vydal po promenádě zpět směrem k centru a k městské pláži. Na tomto místě musím říci, že fantastické bylo, že v tuto roční dobu nebylo město narvané turisty, tak jako tomu je pravděpodobně v hlavní turistické sezoně. Ne, že by tam žádný nebyl, ale bylo to takové optimální množství, které se prostě po městě rozprostře a vy najdete i spoustu chvil, kdy máte opravdový pocit klidu a intimity.

Když jsem dorazil k okraji městské pláže, tak jsem se zase na nějakou dobu zastavil a shora pozoroval téměř ospalý život na pláži. Moc lidí se nekoupalo, spíš většina jen tak polehávala, opalovala se, nebo lidi prostě jen klábosili a koukali kolem.Měl jsem silné nutkání sundat šortky a tričko a jít si na pláž lehnout, ale věděl jsem, že mě tlačí čas a z Mentonu jsem toho zatím moc neviděl. Kdyby někdo z vás chtěl na pláži na nějakou dobu zakotvit nebo ve městě prožít třeba celý týden, tak na pláži jsou samozřejmě k dispozici sprchy a dokonce i malé zamykací boxy. Až tam budete, tak si nenechte ujít pohled od pobřeží na město a především hory nad ním. Je to prostě úžasný pohled s dominantami jako jsou věže kostelů, budovy na pobřeží a špičky vysokých palem.

Pokud vás ukázka zaujala, podívejte se na více informací a třeba pomozte vydání cestopisu na www.hithit.com/cs/project/2337/jizni-francie-cestopis-z-rodinne-dovolene

Autor: Lubomír Brož | sobota 14.5.2016 19:10 | karma článku: 14.58 | přečteno: 546x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Tomáš Flaška

Zmije

Zmijí se každý bojí. A to i u nás. Přitom potkat jí chce opravdu trochu štěstí. A otázkou pak je, kdo má větší strach. Blíží se jaro, udělejme si malou exkurzi.

3.3.2024 v 6:49 | Karma článku: 22.35 | Přečteno: 334 | Diskuse

Jiřina Votavová

Život kolem nás: Kočičák

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Dnes to bude něco pro muže.

2.3.2024 v 11:11 | Karma článku: 13.64 | Přečteno: 242 | Diskuse

Bolívie - 3. díl: Den na Salar de Uyuni

Největší solná pláň světa. 10 500 kilometrů čtverečních, což je více než Korsika a Kypr nebo o jen trochu méně než Středočeský kraj. Tady strávíme skoro celý den. A pak i noc.

1.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 111 | Diskuse

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 9

Za měsíc pobytu v USA už člověk nasbírá dojmy. Tím spíš, že jsem tam byl na pozvání na přelomu roku 1992/92. To už člověk krátce po sametové revoluci nasbíral dojmy! Třeba jen mé objevy při procházkách Washingtonem DC.

1.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 206 | Diskuse

Tomáš Flaška

Skoro protiteroristické policejní manévry na šneky

Myšleno na šneky silnic – kamiony. Když jsem ve zprávách viděl, že na 22 km úseku D1 bylo nasazeno devět policejních hlídek a helikoptéra, aby jim zatly tipec, tak jsem si říkal: pro koho to divadlo je?

29.2.2024 v 4:54 | Karma článku: 35.30 | Přečteno: 2616 | Diskuse

E-book zdarma a další informace o mém cestopisu, průvodci z jižní Francie najdete na www.jiznifrancie.cz

Jsem fanoušek cestování a neustálého poznávání nových míst, věcí i lidí. Rozhodl jsem se o tom psát a inspirovat lidi k individuálnímu cestování. To však neznamená, že mě nebaví povalování na pláži :-)

Bianca Censori šokovala Paříž odhaleným klínem, pokutě se však vyhnula

Architektka Bianca Censori (29), která je manželkou rapera Kanye Westa (46), opět šokovala veřejnost svými outfity. V...

Zemřela slovenská moderátorka, oblíbený byl její pořad, který pomáhal dětem

Zemřela moderátorka a logopedka slovenské dětské televizní stanice JOJko Lucia Palugyayová. Bylo jí 47 let. Na...

Nikdy jsem nebyla stydlivá, vzpomíná Heidi Janků na focení pro Luckyboy

Zpěvačka Heidi Janků (61) zavzpomínala na pobyt v Monaku, kam se přestěhovala kvůli práci svého manžela Iva Pavlíka. V...

Tělo se na ně neumí adaptovat. Studie odmítla vysoce zpracované potraviny

Není prostor na námitky. Pokud jste čekali na konečné postrčení, proč se opravdu vzdát vysoce zpracovaných potravin...

Princ William zrušil na poslední chvíli z osobních důvodů účast na akci

Britský princ William (41) odřekl svou účast na úterní vzpomínkové slavnosti na hradě Windsor. Na bohoslužbu za...