Jižní Francie - Menton II

27. 05. 2016 17:03:33
Projel jsem jižní Francii, napsal cestopisný příběh kombinovaný s průvodcem. Chci vás seznámit se spoustou krásných míst. Doporučení, tipy, mapy, trasy i moje zážitky a myšlenky. Jde to i pro rodinu s dětmi s rozpočtem do 30 000,-

Jdu hledat výhled snů

Mezitím jsem dostal od manželky nadšenou SMS, objevila krásný výhled na moře od kostela St. Michel. Řekl jsem si tedy, že je načase opustit pobřeží a podívat se do města samotného. Popošel jsem směrem k tušenému centru a najednou jsem se ocitnul na rušném místě s mnoha kavárničkami a restauracemi se zahrádkami pro posezení a občerstvení. Na kašně seděl kytarista, hrál chytlavé písně a do otevřeného pouzdra od kytary sbíral mince od náhodných posluchačů, kterým se jeho produkce líbila. Náměstí se jmenuje Place aux Herbes.

Rušné náměstí

Tady jsem opět zalitoval časového skluzu, protože jsem dostal chuť sednout si na jednu ze zahrádek, dát si kávičku a pozorovat ruch kolem. Bylo mi však jasné, že cesta je před námi ještě daleká a potřebovali jsme tam být alespoň do 18 hodin. Takže jsem se ponořil do úzkých uliček starého města a hledal dominantu města, kostel na vrcholu pahorku.

Romantická stará ulička

Intuitivně jsem šel tam, kde uličky směrovaly vzhůru a zanedlouho jsem opravdu dorazil ke kostelu St. Michel. Manželka měla naprostou pravdu, když mi v SMS popisovala krásný výhled, byla to úchvatná podívaná. Já vím, že tu fotografii s výhledem tady také vidíte, ale musíte si k tomu přimyslet rozpálené slunce nad hlavou, atmosféru turistického městečka nedaleko italských hranic, vůni rostlin, ovoce a teprve pak to teprve bude ten správný pocit. Pokud se ke kostelu budete chtít také vydat a používáte i při pěším pohybu po městě navigaci, zadejte si do ní Place de la Conception nebo přímo Basilique Saint Michel.

Kouzelný výhled

A pokud by vás zajímal ten popisovaný výhled, tak stačí otočit se zády ke kostelu a on se před vámi objeví. Zpočátku jen jako poměrně úzký průhled, ale pokud se vydáte po kamenných schodech dolů, bude se před vámi otevírat více a více.

Nádherný výhled

Potom jsem se už vydal směrem dolů k našemu parkovišti. Po cestě jsem potkával pouliční prodejce se stánky s obrazy a dalšími díly místních umělců. Prostě Francie taková, jak jsem si představoval. Manželka s dcerou mezitím stihly i to co já už obešel, jen v obráceném pořadí, takže jsme si po opětovném setkání u auta vyměnili informace o tom, co jsme vše viděli a jak se nám to líbilo. Potom jsme už sedli do auta, domluvili se, že nic víc už dnes poznat nestihneme a vyrazili jsme nejkratší cestou k dálnici, abychom se stihli dostat do našeho kempu v Port Grimaud. Já jsem tedy ještě chvilku koketoval s myšlenkou vzít to po pobřežní magistrále a ještě se alespoň po cestě kochat výhledem na moře a spoustu zajímavých míst kolem, ale pak jsem dal na rady zkušenějších cestovatelů, které jsem předtím načetl na netu, kteří varovali před takovou cestou, pokud nemáme spoustu volného času. A následující dny jim daly za pravdu, protože cesta autem podél pobřeží je prostě pomalá vyhlídková jízda vzhledem k neustálému silnému provozu a téměř nemožnému předjíždění.

Tahle vila není v Mentonu, má svou velkou historii a přečtete si o ní v knize :-)

Autor: Lubomír Brož | pátek 27.5.2016 17:03 | karma článku: 12.79 | přečteno: 492x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Tomáš Flaška

Zmije

Zmijí se každý bojí. A to i u nás. Přitom potkat jí chce opravdu trochu štěstí. A otázkou pak je, kdo má větší strach. Blíží se jaro, udělejme si malou exkurzi.

3.3.2024 v 6:49 | Karma článku: 22.55 | Přečteno: 358 | Diskuse

Jiřina Votavová

Život kolem nás: Kočičák

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Dnes to bude něco pro muže.

2.3.2024 v 11:11 | Karma článku: 13.92 | Přečteno: 243 | Diskuse

Bolívie - 3. díl: Den na Salar de Uyuni

Největší solná pláň světa. 10 500 kilometrů čtverečních, což je více než Korsika a Kypr nebo o jen trochu méně než Středočeský kraj. Tady strávíme skoro celý den. A pak i noc.

1.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 12.47 | Přečteno: 111 | Diskuse

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 9

Za měsíc pobytu v USA už člověk nasbírá dojmy. Tím spíš, že jsem tam byl na pozvání na přelomu roku 1992/92. To už člověk krátce po sametové revoluci nasbíral dojmy! Třeba jen mé objevy při procházkách Washingtonem DC.

1.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 206 | Diskuse

Tomáš Flaška

Skoro protiteroristické policejní manévry na šneky

Myšleno na šneky silnic – kamiony. Když jsem ve zprávách viděl, že na 22 km úseku D1 bylo nasazeno devět policejních hlídek a helikoptéra, aby jim zatly tipec, tak jsem si říkal: pro koho to divadlo je?

29.2.2024 v 4:54 | Karma článku: 35.30 | Přečteno: 2616 | Diskuse

E-book zdarma a další informace o mém cestopisu, průvodci z jižní Francie najdete na www.jiznifrancie.cz

Jsem fanoušek cestování a neustálého poznávání nových míst, věcí i lidí. Rozhodl jsem se o tom psát a inspirovat lidi k individuálnímu cestování. To však neznamená, že mě nebaví povalování na pláži :-)

Bianca Censori šokovala Paříž odhaleným klínem, pokutě se však vyhnula

Architektka Bianca Censori (29), která je manželkou rapera Kanye Westa (46), opět šokovala veřejnost svými outfity. V...

Zemřela slovenská moderátorka, oblíbený byl její pořad, který pomáhal dětem

Zemřela moderátorka a logopedka slovenské dětské televizní stanice JOJko Lucia Palugyayová. Bylo jí 47 let. Na...

Nikdy jsem nebyla stydlivá, vzpomíná Heidi Janků na focení pro Luckyboy

Zpěvačka Heidi Janků (61) zavzpomínala na pobyt v Monaku, kam se přestěhovala kvůli práci svého manžela Iva Pavlíka. V...

Tělo se na ně neumí adaptovat. Studie odmítla vysoce zpracované potraviny

Není prostor na námitky. Pokud jste čekali na konečné postrčení, proč se opravdu vzdát vysoce zpracovaných potravin...

Princ William zrušil na poslední chvíli z osobních důvodů účast na akci

Britský princ William (41) odřekl svou účast na úterní vzpomínkové slavnosti na hradě Windsor. Na bohoslužbu za...