Příběh z pláže - jižní Francie

26. 03. 2017 10:34:08
Až pojedete po Azurovém pobřeží okolo malebného přímořského městečka Beaulieu sur Mer určitě si najděte chvilku a zajděte si na romantickou písečnou pláž Plage Petite Afrique. Možná se také stanete součástí příběhu ...

Začíná poslední den

Chvilku jsme si ještě hráli s myšlenkou jet do Čech druhou stranou přes Avignon a Lyon a po cestě navštívit pár míst v Provence, ale bylo jasné, že bude velmi teplý a slunečný den, a proto jsme zůstali u původního plánu navštívit cestou zpět na chvilku Nice a vilu Ephrussi. Samozřejmě jsme Azurové pobřeží nechtěli opustit bez rozloučení s mořem, a tak jsme si řekli, že po cestě najdeme nějakou pláž, kde si ještě pár hodin užijeme slunce, písku a průzračného moře. Dobalili jsme poslední věci, naložili do auta, a jeli jsme na recepci vrátit klíče a rozloučit se s naší sympatickou slovenskou recepční. Pak už jsme jen zamávali kempu, s kterým jsme byli moc spokojení a určitě ho můžeme vřele doporučit.

Hledání poslední pláže

Pláž malá Afrika
Pláž malá Afrika (Lubomír Brož)

Najeli jsme na dálnici A8, z které jsme sjeli až u Nice zhruba po dvou hodinách jízdy. Jak už jsem několikrát psal, cesta po pobřeží je jistě krásná a romantická, ale odhaduji, že stejnou trasu bychom jeli minimálně dvakrát tak dlouho, obzvláště pak v sobotu. Plán byl takový, že se přiblížíme k mysu Saint Jean Cap Ferrat, na kterém se nachází legendární a opěvovaná vila Ephrussi, a v okolí si najdeme menší pláž na koupání a slunění. Měli jsme štěstí a brzo jsme našli krásnou plážičku v menším letovisku Beaulieu sur Mer, opět nám pomohla navigace, která nás na ní upozornila, protože ze silnice není vidět. Jmenuje se Malá Afrika, Plage Petite Afrique. Výhodou je, že leží hned vedle přístavu a je možné využít poměrně velké parkoviště mezi pláží a přístavem. Přitom jsou obě části odděleny vyvýšeným výběžkem, takže ani netušíte, že je tři sta metrů od vás nějaký přístav se stovkami lodí. Tahle pláž se mi opravdu moc líbila a dokonce bych si dovedl představit, že při příští návštěvě by se Beaulieu sur Mer mohlo stát naším základním táborem a východiskem pro výlety do oblasti Azurového pobřeží a dalších zajímavých míst ve vnitrozemí. Najdete zde sprchy, občerstvení, nádherné scenérie na všech stranách. Tak jsme si naposledy užívali moře a koupali se. Je tu pozvolný vstup do moře podle mě vhodný i pro děti, opalovali jsme se a kochali se výhledy na budovy v kopci nad námi i na nádherné lodě na moři.

Příběhy z pláží

Pláž a vila
Pláž a vila (L. Brož)

Mým zvykem je dělat si po plážích dlouhé procházky bosý na rozhraní moře a písku, kdy mi voda omývá kotníky, a přitom relaxuji a přemýšlím. A také koukám po lidech a představuji si jejich životy, snažím se odhadnout jací jsou, co dělají, jestli jsou šťastní, nebo je právě něco trápí, jestli se na svět usmívají, nebo jsou to z podstaty škarohlídi. Tady jsem třeba při své procházce potkal dvě starší dámy z Rouenu na severu Francie, které se znaly již od základní školy a bydlely v dětství kousek od sebe. Jak to ale v životě bývá, osud je brzo po střední škole rozdělil a Isabelle, která byla o půl roku starší, se s rodiči odstěhovala do Paříže. Od té doby jejich kontakty slábly a slábly a nakonec si poslední pohledy s pozdravem vyměnily, když jim bylo 25 let. Osudové na těch pohledech bylo, že je napsaly v úplně stejný den a přitom byly jen kousek od sebe právě ve městě Nice. Isabelle zde byla s partou přátel z Paříže, většinou lidí pohybujících se v uměleckém prostředí, a Paulette si užívala romantické chvilky se svým budoucím manželem. Není tedy divu, že se za celý týden nepotkaly, protože jedna si užívala hlavně divoký noční život a druhá spíše pláže a večerní poklidné chvilky u skleničky vína s přítelem. Každá z nich žila úplně jiný život. Paulette se brzo vdala, měla tři děti, učila na střední škole v Rouenu a byla mezi svými žáky velmi oblíbená pro svou inteligenci a laskavost. Naproti tomu Isabelle byla živel, milovala umění a zábavu, střídala muže, dokud si její srdce nezískal úspěšný pařížský podnikatel. I Isabelle podnikala, otevřela si vlastní galerii a měla krásnou dceru. Kolem šedesátky je opět osud spojil. Ve stejném roce zemřel Paulette muž na zákeřnou nemoc a druhou kamarádku manžel opustil a odešel za krásnou švédskou modelkou. Děti měly obě již samostatné a najednou se ocitly samy bez milovaných partnerů. A opět zasáhl zřejmě někdy laskavý a jindy nemilosrdný osud, Isabelle přijela na návštěvu Rouenu, kde se chtěla oklepat ze svého zklamání a vzpomenout na krásné chvilky z dětství a mládí, které byly dlouho uzavřeny v jejím nitru, protože je stále překrývaly dojmy z každodenního života. Samozřejmě navštívila i místní muzea a po prohlídce umění v Musée des Beaux Arts de Rouen se posadila do nedaleké kavárničky k venkovnímu stolku, aby si vychutnala svou první odpolední kávu. Byla zamyšlená a zabraná sama do sebe, že si ani nevšimla, jak si ji pozorně prohlíží starší dáma s dvěma vnoučaty od sousedního stolku. Tou dámou byla Paulette. Po chvilce vstala, nesměle přistoupila ke stolku k Isabelle a tichým roztřeseným hlasem ji oslovila s dotazem, zda je možné, že v tomto městě kdysi žila a že se jmenuje Isabelle. Isabelle zvedla hlavu a jejich oči se střetly. Trvalo to pár sekund, kdy na sebe bez hnutí hleděly a oběma jim před očima rychlostí blesku projel vlak s obrázky jejich idylického a nádherného mládí. Na základní i střední škole společná lavice, každodenní cesty ze školy domů, vzájemné svěřování se svými city a pocity, kluk, který se jim oběma líbil a který mezi ně poprvé v životě zanesl svár na celé dva týdny, než poznaly, že za jejich přátelství nestojí, báječný maturitní ples a spoustu legrace, zábavy, procházek a sportu. Stovky obrázků jim běhaly před očima, než konečně Isabelle vydechla, zavřela oči a zase je otevřela, zhluboka se nadechla a ... rozplakala se. Padly si stále ještě beze slov do náruče a obě věděly, že našly ztracené přátelství, které nezničily ani desítky let odloučení. Od té doby spolu byly stále v kontaktu, několikrát ročně se vzájemně navštěvovaly a pravidelně jednou ročně jezdily společně na dovolenou do jihofrancouzského městečka Beaulieu sur Mer, které je jen kousek od Nice, kde byly před desítkami let tak blízko sobě, aniž o tom cokoliv tušily.

Okouzlující vila hraběnky Rotschild

Vila Ephrussi
Vila Ephrussi (L. Brož)

Byl to opravdu krásný den a nám se z pláže vůbec nechtělo. Pomalu se však blížil večer a my věděli, že vilu Ephrussi chceme opravdu vidět a procházku po promenádě v Nice si také nemůžeme odpustit. Sbalili jsme si tedy plážové věci, nasedli do auta a vyrazili hledat jedno z nejkrásnějších míst Azurového pobřeží. Hledání netrvalo dlouho a před 16. hodinou jsme parkovali. Doporučení nelhala a vila je opravdu nádherná. Majestátně se tyčí na kopci nad mořem a je obklopena naprosto úžasnou zahradou. Původně jsem se na tento manželčin tip moc netvářil, co se budeme kde harcovat kvůli nějakému baráku, ale potom jsem se do toho místa naprosto zamiloval. Pokud se budete v této oblasti pohybovat, vilu Ephrussi s jejími zahradami si rozhodně nenechte ujít. A udělejte si na ní minimálně dvě hodiny času nebo spíše více. Odcházeli jsme mezi posledními návštěvníky po 18. hodině, zamířili k autu, a vyrazili směrem k nedalekému Nice. (úryvek z knihy Jižní Francie - Azurové pobřeží)

Autor: Lubomír Brož | neděle 26.3.2017 10:34 | karma článku: 15.91 | přečteno: 879x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Tomáš Flaška

Zmije

Zmijí se každý bojí. A to i u nás. Přitom potkat jí chce opravdu trochu štěstí. A otázkou pak je, kdo má větší strach. Blíží se jaro, udělejme si malou exkurzi.

3.3.2024 v 6:49 | Karma článku: 22.92 | Přečteno: 366 | Diskuse

Jiřina Votavová

Život kolem nás: Kočičák

Život kolem nás není jen samá politika, peníze a starosti, ale i věci hezké, zajímavé a poučné. Je toho hodně a stačí se jen trochu kolem sebe rozhlédnout. Dnes to bude něco pro muže.

2.3.2024 v 11:11 | Karma článku: 13.92 | Přečteno: 247 | Diskuse

Bolívie - 3. díl: Den na Salar de Uyuni

Největší solná pláň světa. 10 500 kilometrů čtverečních, což je více než Korsika a Kypr nebo o jen trochu méně než Středočeský kraj. Tady strávíme skoro celý den. A pak i noc.

1.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 12.47 | Přečteno: 111 | Diskuse

Martin Faltýn

Když prvně na Západ, tak do USA - 9

Za měsíc pobytu v USA už člověk nasbírá dojmy. Tím spíš, že jsem tam byl na pozvání na přelomu roku 1992/92. To už člověk krátce po sametové revoluci nasbíral dojmy! Třeba jen mé objevy při procházkách Washingtonem DC.

1.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 206 | Diskuse

Tomáš Flaška

Skoro protiteroristické policejní manévry na šneky

Myšleno na šneky silnic – kamiony. Když jsem ve zprávách viděl, že na 22 km úseku D1 bylo nasazeno devět policejních hlídek a helikoptéra, aby jim zatly tipec, tak jsem si říkal: pro koho to divadlo je?

29.2.2024 v 4:54 | Karma článku: 35.30 | Přečteno: 2616 | Diskuse

E-book zdarma a další informace o mém cestopisu, průvodci z jižní Francie najdete na www.jiznifrancie.cz

Jsem fanoušek cestování a neustálého poznávání nových míst, věcí i lidí. Rozhodl jsem se o tom psát a inspirovat lidi k individuálnímu cestování. To však neznamená, že mě nebaví povalování na pláži :-)

Bianca Censori šokovala Paříž odhaleným klínem, pokutě se však vyhnula

Architektka Bianca Censori (29), která je manželkou rapera Kanye Westa (46), opět šokovala veřejnost svými outfity. V...

Zemřela slovenská moderátorka, oblíbený byl její pořad, který pomáhal dětem

Zemřela moderátorka a logopedka slovenské dětské televizní stanice JOJko Lucia Palugyayová. Bylo jí 47 let. Na...

Nikdy jsem nebyla stydlivá, vzpomíná Heidi Janků na focení pro Luckyboy

Zpěvačka Heidi Janků (61) zavzpomínala na pobyt v Monaku, kam se přestěhovala kvůli práci svého manžela Iva Pavlíka. V...

Tělo se na ně neumí adaptovat. Studie odmítla vysoce zpracované potraviny

Není prostor na námitky. Pokud jste čekali na konečné postrčení, proč se opravdu vzdát vysoce zpracovaných potravin...

Princ William zrušil na poslední chvíli z osobních důvodů účast na akci

Britský princ William (41) odřekl svou účast na úterní vzpomínkové slavnosti na hradě Windsor. Na bohoslužbu za...